Merlier: Jeg er glad for at være i live

Thumbnail
Foto: A.S.O./Oman Cycling Association/Thomas Maheux

Tim Merlier og Phil Bauhaus reagerer på den farlige afslutning, de var en del af på 4. etape af Giro d'Italia

Der er kommer flere reaktioner fra sprinterne efter, at de skulle igennem en farlig afslutning på 4. etape af Giro d'Italia. 

Der var nemlig ingen tvivl om, at der var lagt op til en farlig afslutning på 4. etape af Giro d'Italia. Rytterne skulle op over Capo Mele inden massespurten, hvilket betød, at det blev en massespurt med 80 km/t. I en tid hvor der tales meget om sikkerheden i cykelsporten, så virkede det fuldstændig vanvittigt. 

Tim Merlier var da også rystet, da Eurosport fangede ham efter etapen:

- Jeg er bare glad for at være i live. På den sidste halvanden kilometer så jeg to ryttere næsten styrte ind i barrieren skulder mod skulder. 

Arrangørerne fik det, som de gerne ville have med en spændende afslutning med Capo Mele. Filippo Ganna angreb, og det lignede for en stund, at han ikke ville blive indhentet på den hurtige nedkørsel. Det betød dog ikke, at Phil Bauhaus havde noget til overs for løbsarrangørerne efter etapen. Da han talte til Bahrain-Victorious X-profil efter etapen, sagde han:

- Vi tager alle sammen så meget ricisi, og massespurter er i forvejen utroligt farlige. Så er der slet ikke behov for sådan en nedkørsel som den her. 

Heldigvis for rytterne så valgte arrangørerne at fjerne en rundkørsel, som lå med 400 til målstregen. Den ville de have kørt ind i med 80 km/t, hvilket havde skabt endnu mere kaos, og så havde vi muligvis talt om helt andre ting her til morgen. 

På Giroens 5. dag bliver det ikke med samme hektiske afslutning. Der er lagt op til en regulær massespurt. I kan finde ud af mere i Dossards optakt til 5. etape lige her. 

Deltag i debatten

Annonce

Seneste cykelnyheder

Optakt: BEMER Cyclassics 2024
Optakt: BEMER Cyclassics 2024
Spilanmeldelse: Pro Cycling Manager 2024
Spilanmeldelse: Pro Cycling Manager 2024
Det lærte vi af Tour de France Femmes 2024
Det lærte vi af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 8. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 8. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 7. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 7. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 6. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 6. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 5. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 5. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 4. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 4. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 3. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 3. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 2. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 2. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 1. etape af Tour de France Femmes 2024
Optakt: 1. etape af Tour de France Femmes 2024
Madison: Her er alt du skal vide om OL-disciplinen
Madison: Her er alt du skal vide om OL-disciplinen
Optakt: Tour de France Femmes 2024
Optakt: Tour de France Femmes 2024
Sådan opstod kategoriseringerne i Tour de Frances bjerge
Sådan opstod kategoriseringerne i Tour de Frances bjerge
Optakt: Schweiz Rundt 2024
Optakt: Schweiz Rundt 2024
Her er danskernes Tour de France-chancer
Her er danskernes Tour de France-chancer
Optakt: Criterium du Dauphine 2024
Optakt: Criterium du Dauphine 2024
Rutebeskrivelse: Tour de France 2024
Rutebeskrivelse: Tour de France 2024
Kan Tadej Pogacar gøre det? Så svært er det at vinde Giro-Tour-double
Kan Tadej Pogacar gøre det? Så svært er det at vinde Giro-Tour-double
Cecilie Uttrup kan ende hos SD Worx-Protime
Cecilie Uttrup kan ende hos SD Worx-Protime
Vi bruger få cookies hos dossard.dk. Det er ikke farligt. Men det er nødvendigt for at udvikle dossard.dk. Vi bruger cookies til føre statistik og tilpasse reklamer til vores brugere.